طراحی لوگو
طراحی لوگو | نمونه کارهای گرافیک و لوگو | آرم و نشانه

تبلیغات

Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 47
  • بازديد ديروز : 6
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 5
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 74
  • بازدید ماه : 380
  • بازدید سال : 5,280
  • كل بازديدها : 18,197
  • ای پی شما : 3.233.242.204
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 1
  • كل مطالب : 52
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 01 مهر 1400

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
0 53 gilanmedia

بازدید : 236 | تاریخ : چهارشنبه 02 مرداد 1398 زمان : 18:55 | نظرات ()

طراحی لوگو

طراحی لوگو یا نشان واره به روایت دیگر اگر امروزه به دنیای پیرامون خود نگاه کنید بسیار خواهید دید دیگر کمتر از نوشتارها بهره برده می شود. کوشش شده در تابلوها، آرم ها و یا حتی طراحی لوگو ها که در مکان های عمومی همچون فرودگاه ها وجود دارد از نمادها و نشانه ها در رساندن پیام استفاده شود. نیازی نیست حتی سرتان را بچرخانید همین دور و بر حتما یکی از این موارد یاد شده را دیده اید. بسته بندی ها جعبه ها وسایل نقلیه و بسیاری جاهای دیگر وجود دارد. البته فکر نکنید این موضوع زاییده سده بیست و یک است، بلکه بنابر مدارک مستند بشر از آغاز از این نمادها بهره می برده است. از روزگاری که انسان شکار را برگزید تا به وسیله آن زندگی بگذراند که بیش از چهل هزار سال از آن می گذرد کوشید با سنگ نگاری اندیشه ها خود را که بر پایه امیال خود شکل گرفته بود پیام های خود را به آیندگان برساند.

این روش کاری بود که هنوز انسان پیام رسانی را بر پایه صوت و یا حرکت دست ها می چرخاند آن را ثبت کرد تا بهترین سود را از این نمادسازی ببرد. خوب حال باید به بحث مهمی بپردازیم و آن فرم ساخت و اندازه طراحی لوگو است. شاید بتوان گفت اندازه استفاده صحیح لوگو مهم ترین قسمت در طراحی ست اوراق اداری می باشد که شامل سربرگ، کارت ویزیت و پاکت می شود.

لوگو

در کنار همه ی این عوامل باید به چیزهای دیگری چون رنگ، طرح بندی و جنسیت نیز باید توجه داشت که می تواند در چارچوب ایده ی طراح بگنجد و می تواند نشان دهد که محتوای کار چیست. با به کارگیری رنگ و برش و اندازه می توان نتیجه مطلوبی را به دست آورد و این در حالی است که گستردگی ست اداری و ساختار آن و دست بردن در اندازه های آن چندان رواج ندارد و ایجاد شرایطی که بتواند چنین چیزی را رقم بزند کمتر ممکن است. موضوعی که نباید درباره اندازه ها فراموش کرد این است که هر کدام استانداردهایی دارد که با موضوع سازگار است.به علت تیراژ بالایی که وجود دارد باید تلاش را بر این گذاشت تا میزان کمتری دور ریز کاغذ به وجود آید. از مراحل اصلی اوراق اداری قطع و برش است. در این هنگام باید نیروی لازم را گذاشت چون می تواند به زیباتر شدن کار کمک شایانی بکند و با به اوج رساندن آن راهی مناسب برای جلب نظر بیشتر مخاطب باشد.

با استانداردهایی که وجود دارد دست به قطع و برش می زنند و دلیل آن این است که از پرت کاغذ کاسته شود و بتوان از همه ی فضا موجود کاغذ استفاده بهینه کرد. متفاوت دیده شدن کارت های نمایشگاهی ویزیت و دعوت به دلیل تنوعی که در گرافیک وجود دارد ممکن است منجر به این شود که حقیقت غیر از آن چیزی که هست چه به صورت مجازی و چه به صورت حسی دیده شود که می توان به رنگ نیز در ایجاد چنین شرایطی اشاره کرد. به طور کلی هویت را می توان در ساختار و فرم جستجو کرد که هر دو دارای بیان هستند. اگر میان مردم بروید و با سبک کلامی آنها آشنا شوید می بینید واژه آرم را به جای نشانه به کار می برند و می شناسند. اگر به دنبال ریشه این واژه برویم به یونان می رسیم. از آغاز سده بیست و یکم رشته ای پدیدار شد که نام آن را نشانه شناسی گذاشتند.

رشته ای نوین که مشروعیت رشته های کهنی چون فلسفه را نداشت. خود نشانه به دو بخش تقسیم می شود که یکی دیداری است و دیگری تصویری می باشد. در نشانه های دیداری همه چیز مربوط به آن چیزی است که با چشم دیده اید و با حس درک کرده اید. نشانه های تصویری در پی گونه دیداری می آید و به آن وابسته است به این شکل؛ اگر در ساختاری متنی جای بگیرند تبدیل به نشانه های تصویری می شوند.

طراحی آرم

 برای طراحی لوگو می توان از نشانه های زیادی سود برد اما مهم ترین ویژگی نماد یا نشانه خوب دارد سادگی قابل لمس آن است. اصطلاحی نامدار و شناخته شده در میان طراحان وجود دارد که بسیار مورد استفاده آن ها قرار می گیرد و مدرسین از آن یاد می کنند (کمترین بیشترین است) این اصل کارآمد مربوط به آموزه هایی است که در مدرسه باهاوس یاد داده شده است و در هنگام طراحی باید آن را به خاطر سپرد. پس از این باید دانست هر آرم ویژگیهای بسیاری دارد که بی برو برگرد باید به صورت دقیق و با ریزه کاری همه ی آن ها در چارچوب یک تصویر ارائه می شود. شاید به همین دلیل است که بسیاری بر این باورند که موضوع جز دشوارترین موضوعاتی است که در طراحی گرافیک وجود دارد. با توجه به اینکه در چند سال اخیر تلاش شد تا به جای واژه ی بیگانه آرم از واژه نشانه بهره برده شود اما همان گونه که بیان شده بود واژه نشانه بسیار گسترده تر آن است که در یک بحث گرافیکی بگنجد.

پس اگر به دنبال بهترین واژه در این زمینه هستید همان آرم را استفاده کنید. طراحی آرم شرکت را می توان یکی از شاخه های طراحی گرافیک دانست و آن معرف هویتی است که شغل یا برند شما دنبال می کند. برخی از کارت های ویزیت وجود دارند که که آرم گل سرسبد آنهاست و تلاش می شود تاکید اصلی روی عناصر باشد. مکان مناسب برای آرم جایی است که باعث به هم خوردن ترکیب کل کار نشود و در پیرامون نوشتار باعث شود که فضایی به وجود آید که هم چشم نواز باشد و هم ترکیب بندی خوبی داشته باشد و نام اصلی که معرف محصول یا موضوع است نقش بسته باشد.

یکی از موارد مهمی که در کارت ویزیت در کنار طراحی مناسب باید در نظر گرفته شود موضوع گزینش نوع حروف و شیوه قرار گرفتن آن ها در کنار هم است. در واقع عناصری در کنار هم جمع می شوند که در طراحی یک نوشته را کامل می کند. برای تعریف یک آدم خوب می توان گفت کسی است که در کنار تعادل افزون بر جنبه های زیباشناختی باید مفهوم و معنی موضوع را برساند و هنگامی که کوچک می شود و بر یک کارت ویزیت نقش می بندد باید از زیبایی و گویایی آن کاسته شود.

اصول طراحی نشانه

هنگامی که صحبت از اصول طراحی لوگو می شود نباید سادگی و خوانایی را فراموش کرد.به زبان ساده تر لوگو وسیله ای برای نتقال این مفهوم است که شرکت شما چه مشخصاتی دارد. لوگو تایپ همان نام شرکت است. بخشی از هویت یک شرکت زمانی است که لوگو تایپ در سربرگ قرار می گیرد. لوگو ابزاری با ارزش است که به شنخت سریع تر یک شرکت شتاب می بخشد.

لوگویی ایده ال است که بتواند پیام خود را بیان کند و این توانایی را داشته باشد که احساس مخاطب را نسبت به شرکت مورد نظر برانگیزد و آشکار سازد. البته ممکن است لوگوی یاد شده همه ی فعالیت های مورد نظر را بیان نکند. به هروی لوگویی مناسب که اول از همه بگوید شرکتی که این نماد متعلق به آن است چه فعالیت هایی دارد و ویژگی شناخته شده بودن را از خود جدا نکند. در ضمن نباید حتی رگه های از رقیبان و لوگوهای با موضوع همسان را در خود داشته باشد. هنگامی که لوگو تایپ یک شرکت دچار دگرگونی های گسترده می شود شاید مردم به این باور برسند که مدیریت شرکت تغییر کرده یا کارکرد شرکت به شکل دیگری درآمده است. این نکته بسیار مهم است که اگر می خواهید لوگوی خود را دستخوش تغییرات کنید هرگز آن را از بیخ و بن عوض نکنید و تلاش کنید با تکیه به هر آنچه که از پیش دارید طرحی نو در بیندازید. نمی توان نقش کلیدی لوگ را در انتقال مفهوم کتمان کرد و آن را کم اهمیت جلوه داد.

وادی بعدی که باید به آن وارد شویم این است که باید تغییر به نوشته و طراحی حروف زد زیرا از رکن های اصلی طراحی لوگو به شمار می آیند. از مهم ترین عوامل دیداری که در طراحی اوراق و پیش از همه به چشم می آید عنوان اصلی و نوشته ها هستند. می توان بی گمان آن ها را راهنمایی دانست که چشمان ما را به سوی موضوع مورد نظر می برد. یادتان باشد که خوانا بودن نوشته رو فراموش نکنید و آن را به گونه ای قرار دهید که هیچ مزاحمتی برایدیگر عنصرهای موجود به وجود نیاورد.

اگر در حال طراحی کارت سربرگ و یا پاکت هستید مهم ترین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که نوشته ها هرگز نباید با یکدیگر تداخل داشته باشند. اندازه کارت ویزیت به خودی خود باعث محدودیت است و همین موضوع سبب می شود فضای محدودی برای انتقال اطلاعات وجود داشته باشد. پس چاره ای نیست جز اینکه از نوشته خود بیشترین بهره را ببریم و بتوانیم همه ی مفهوم را انتقال دهیم.

خدمات طراحی لوگو

نباید خود را گرفتار مشکلی به نام چینش نامناسب نوشته ها که گهگاه در حجم زیاد ارائه می شود که نتیجه ای جز نازیبایی نخواهد داشت و پیامد آن سبب می شود مشتری سردرگم شود و متوجه خدماتی که شرکت ارائه می کند نشود و در نتیجه برای چشم ها آزار دهنده خواهد بود. در مجموع می توان عوامل شکست در ست اوراق اداری را نوشته نا همگون و نازیبا و همچنین قرارگیری نادرست آن ها کنار هم دانست.

در یک سربرگ عناصری نوشتاری وجود دارد که از جمله ی آن ها نام شرکت مورد نظر و مدیر آن و همچنین نشانی پستی شماره تلفن فکس و ایمیل و در کنار آن شماره و تاریخ پیوست می باشد.این استانداردی است که اگر می خواهیم  اصول را رعایت کنیم باید رعایت شود. روی پاکت نیز مواردی چون نششانی پستی تلفن و آرم شرکت فکس وبسایت و ایمیل اشاره کرد. باید گفت عاملی که باعث جذب دید مخاطب می شود همان نوشتار است. در نتیجه پوینت بیشتر حروف بزرگتری خواهید داشت. فضایی که میان پوینت که واحد اندازه گیزی حروف است پوینت (طراحی حروف نامیده می شود) برای داشتن فضای گسترده تر باید عدد لیدینگ را افزایش دهید. لیدینگ همان فضای میان خطوط است. فضای نوشتاری گهگاه با حروفی با وزن های گوناگون در صفحه قرار می گیرند. ضخامت یا سنگینی حروف تعیین کننده وزن است. یادآوری این نکته ضروری است که همیشه شکل و حروف نقش اساسی در زیبایی کار بازی می کنند.

هر فونت و نوشته ای مناسب هر موضوعی نیست و باید با ان ها و اینکه کدام به ددر کار شما می خورد آشنا باشید. خوشبختانه با پیشرفت فن آوری و رایانه ها امکانتات نوینی در اختیار گرفته که می توان با دست باز به سوی به کارگیری شکل و نوع حروف و همچنین قلم های موجود حرکت کرد. در مورد فضای نوشتاری مطالبی وجود دارد که باید بدانید و آن ها را به کار ببندید و نخست اینکه نوشته ها و مطالبی که وجود دارد باید اندازه ای داشته باشد که قابل خواندن باشد.

نظرات کاربران

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]